søndag den 11. september 2011

Cupcake sagaen

Jeg roder stadig med cupcakes.  Har besluttet at bage minicupcakes til brylluppet, og har nu fyldt fryseren med rabarber, brombær og hindbær fra svigerfamilien.

Sidste weekend havde jeg nogle veninder på besøg, som hjalp mig med at teste opskrifter, så jeg har nu stort set kredset mig ind på, hvilke jeg skal lave.





De brune på billedet er lavet med lakridspulver fra Johan Bülow. De smager virkelig godt, men er ikke særlig dekorative på et kagebord.

Jeg har ikke helt bestemt mig for endnu, hvordan jeg vil pynte kagerne, så det leger jeg lidt med.





Har dog et pynte dilemma, eller faktisk har jeg flere. En cupcake er per definition flot pyntet, men jeg synes, at jeg lidt firkantet sagt er nødt til at vælge mellem smag eller udseende. Og vil jo ikke gå på kompromis med nogle af delene......

Mine billeder viser egentlig mit problem for kagerne på det første billede smager rigtig godt, men er kedelige at se på, mens kagerne på de to sidste billeder er super flotte, de smager bare ikke godt.

Mange frosting opskrifter er MEGET søde og kvalmende og med alt for meget smør. Jeg kan bedst lide, at frostingen er mere luftig, som den bliver når man også tilsætter cream cheese og frisk frugt (hvor væden er siet fra). Men men men så kan jeg ikke tylle en flot swirl, da frostingen bliver for flydende. SUK!  Har prøvet forskellige varianter og opskrifter og har haft den i køleskabet og i fryseren, men det funker ikke rigtig for mig....

SUK!

Hvad ville du vælge, smag eller udseende? Og kender du mon en god frosting opskrift, som er nem at tylle?

4 kommentarer:

  1. jeg bruger et lille tip, når jeg laver bærmouse, som også kan bruges på muffins. Det er, at jeg i fløden putter lidt vaniljepulver. så pisker jeg flødes op, og putter det sammen med frugten, og så står den i køleskabet nogle timer, gerne natten over. pulveret gør, at den bliver meget mere stiv, og så er den jo perfekt til at putte på en muffin.
    prøv evt denne side, de har masser af opskrifter på alt til kager :)
    Håber det kunne bruges :)

    KH. Susan

    SvarSlet
  2. Åha, kan desværre ikke være dig behjælpelig - for jeg er absolut en klovn i et køkken! :-(

    Men jeg ville nok vælge smag, for (helt ærligt!) så ville det knagme være ØV at bruge en frygtelig masse tid på at lave FINE og FLOTTE kager, som folk ikke en gad gider at spise... men måske dit problem er løst med Susans tip? Det håber jeg, for de pyntede kager ser jo altså fine ud! (Du er da super god til det der pynteri!) :-)

    Vi havde dåbskage og cupcakes til vores dåb/bryllup - men dem kan jeg desværre ikke prale af at ahve lavet. Det gjorde min søster og svoger nemlig. Måske hun kan give dig nogle fifs? Hun har bloggen detbedstejegved.blogspot.com og er sikkert gerne behjælpelig ;-)

    God dag til dig!

    Kram Louise

    SvarSlet
  3. Til et bryllup ville jeg vælge udseende! Æstetikken er vigtig på sådan en dag! Så jeg ville gå lidt på kompromis med smagen :-)

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer :)

    Susan: Tak for dit tip, det skal jeg helt sikkert prøve!! :) Er du sød at sende linket til den side du nævner, vil meget gerne se den, du har nemlig glemt at sætte det ind :)

    Louise: Synes helt sikkert også smagen skal være i orden, vil hade at servere noget, som jeg ikke selv synes er lækkert. Satser på at Susans tip kan redde mine kager :) Tak for link til din søsters fine blog, den kendte jeg ikke, har fluks meldt mig som fast læser :)

    Mette: Helt enig med æstetikken - håber sådan jeg både kan blæse og have mel i munden med Susans tip :)

    SvarSlet

Tak din kommentar, den luner!
- det er skønt at følge med i, hvem der kigger forbi :-)