lørdag den 6. august 2011

Cupcake opskrifter efterlyses!

Jeg har bagt cupcakes med hindbær og hvid chokolade og pyntet dem med hindbær puré frosting. 





De blev rigtig gode, næste gang vil jeg dog skrue op for hindbær puréen og ned for smørret i frostingen. Opskriften har jeg fundet her (scroll ned til sidste halvdel af siden).

Jeg overvejer kraftigt selv at bage cupcakes til vores bryllup og er derfor ved at sammensætte et inspirationsboard på Pinterest.

Men jeg mangler nogle lækre opskrifter!

Har du en favorit, eller kan du anbefale en god opskriftsbog? Jeg har kigget på flere udenlandske cupcake bøger, for synes umiddelbart ikke de danske ser så spændende ud.

Så hvis du har nogle tricks i ærmet, fx hvor du køber pæne (og billige) forme eller fin pynt -  så kom glad :)

3 kommentarer:

  1. Jeg har også et board kun med cupcakes på pinterest :-)
    http://pinterest.com/gaffah/cupcakes/
    Det er såmænd ikke fordi jeg spiser så mange af dem, men hold da op hvor er de flotte :-)

    SvarSlet
  2. altså når jeg f.eks. bager chokolade cupcakes, så går jeg efter en super nem opskrift på en bradepandechokoladekage. "Robin hood kage" fra bogen Glad Mad! Men jeg synes generelt jeg har held med at bruge alm. sandkageopskrifter og så bare bage dem i ca. 12-15 min ved 200g. Frosting laver jeg lidt på slum. ca lige dele smør og flødeost, og så bare flormelis til jeg synes det har den rigtige konsistens.

    SvarSlet
  3. @Britta: Skønne boards du laver, dem må jeg følge :)

    @Mette Kathrine: Gode tommelfingerregler, tak for dem :)

    SvarSlet

Tak din kommentar, den luner!
- det er skønt at følge med i, hvem der kigger forbi :-)