torsdag den 9. december 2010

Blogudfordring: 9. december

Noget du er stolt af fra sidste måned

Min første tanke var lillepigen, men hende er jeg jo stolt af hver måned, så den gælder vist ikke :)

I stedet for vil jeg vise mit første patchwork projekt, en pude til lillepigen. Den har været længe undervejs, se bare her, og den har virkelig kostet blod, sved og tårer og så en masse opsprætning.



Noget af det, der voldte mig besvær var at vurdere hvor stor snegle firkanten skulle være. I første omgang havde jeg klippet den alt for lille, da jeg ikke havde taget tilstrækkelig højde for sømrum. Heldigvis havde jeg endnu en snegl, som jeg kunne klippe til.

En anden ting jeg sloges med var at få firkanterne syet præcis sammen under hinanden. Du kan se, at første og anden række ikke er syet præcist sammen. I frustration søgte jeg svar på, hvordan man gør det, og søreme om ikke blogland kunne hjælpe.

På denne her blog fandt jeg nemlig en super DIY , som fint forklarer, hvordan man får firkanterne til at ligge præcist under hinanden.

Hurra for blogland! :)


2 kommentarer:

  1. Den er så fin, elsker farverne.

    SvarSlet
  2. Tak :) Er lige gået i gang med en til, til en julegave, dog uden sneglen....

    Forhåbentlig kommer den til at gå lidt lettere :)

    SvarSlet

Tak din kommentar, den luner!
- det er skønt at følge med i, hvem der kigger forbi :-)