mandag den 1. november 2010

En sukker-mans bekendelser

Hej, jeg hedder Marie, og jeg er afhængig af sukker! Jeg elsker alt, hvad der er sødt, og jeg kan ikke åbne en pose slik uden at tømme den.

Så er det sagt! Kan se at min sukkertrang også skinner igennem på bloggen, hvor især kager fylder en del. Men nu er det slut, jeg tager en kold tyrker, november er dømt sukkerfri måned! Gisp!

Eneste og absolut eneste undtagelse er kanelsukker til risengrøden. Kan jo ikke bringe julen i fare :)

Er nødt til at bremse lidt op i ny og næ og blive af-sukret, og så kunne det også være rart, hvis jeg så nogenlunde ud i brudekjolen til næste efterår ;)

2 kommentarer:

  1. Hej Marie - jeg hedder Malene og jeg er også sukker-man!

    Dejligt at nogen tager hul på det emne...for den er også helt gal her! Og mit livs last er...tra ta ta taaaaa....chokolade!!! Kunne spise det i rå mængder! Men alt andet elsker jeg også...slik, kager - you name it!

    Mit problem er at jeg ingen rygrad har..så er det sku sagt! Jeg kan have indre dialoger med mig selv når jeg står i køen i Føtex og jeg skal købe det dersens stykke chokolade og spise det på vej hjem i bilen...man kan næsten se chokolade-djævlen på den ene skulder og chokolade-englen på den anden! Og oftest går det sådan at jeg (læs; chokolade-djævlen) får mig overtalt til at købe det og hvis jeg bare skynder mig at spise det og gemme papiret under noget af det andet affald i skraldespanden, så er der ingen beviser og så er det faktisk aldrig sket!!! Hvor langt ude er det lige?????

    Men jeg har sat mig for, at når julen er slut (det er utopi for mig at gennemføre det inden jul, må også være realistisk) så skal der andre (chokolade)-boller på suppen...så skal jeg trave med barnevognen, løbetræne til foråret og spise tonsvis af gulerødder og citrus frugter...jeg håber det lykkedes:-)

    Knus Malene

    SvarSlet
  2. Sukkerfri december lyder også helt forkert i mine ører. Lidt ligesom jul uden gaver :)

    Det med skraldespanden praktiserer jeg også :) Og jeg kan tage mig i efterfølgende at tænke, "jeg har da egentlig spist sundt i dag" hvor jeg noget tid efter kommer i tanker om bevismaterialet i skraldespanden....

    Hm der er absolut plads til (sukker) forbedring.

    Kh Marie

    SvarSlet

Tak din kommentar, den luner!
- det er skønt at følge med i, hvem der kigger forbi :-)