mandag den 23. august 2010

Jeg har købt hus.....


........ eller i hvert fald et skønt Lundby dukkehus til Ava. Huset har et par alvorlige K3'ere, men er en tro kopi af det dukkehus, jeg havde som barn. Nu skal huset sættes i stand, 70'er stilen skal bevares, og jeg kan slet ikke vente med at tapetsere og finde møbler til dette miniunivers.


Jeg fandt dukkehuset på Gelsted kræmmermarked på Fyn, og der var mange gode ting at komme efter. Det blev også til en skøn lille rød dukkevogn.



Jeg gav 105 kr. for dukkehuset og dukkevognen, det synes jeg bestemt er ok. Hvis vi havde mere plads, havde jeg fyldt bilen med loppefund.

Fx var der nogle fine massive institutionsstole til børn. Uh, ville gerne have fingre i dem og give dem en gang maling og tapet. Jeg kunne ikke lade være med at spørge til prisen: 60 kr. stk. og så var der rabat ved køb af flere. Åh, hvem der bare havde en lade man kunne fylde med loppeguld!

2 kommentarer:

  1. Hej Marie!
    Spændende!!!
    Jeg vil rigtig gerne have fingrene i et dukkehus til mine piger, kan godt forstå du glæder dig til at sysle med det!
    Jeg glæder mig så til at se resultatet! :)
    Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Hej Mette

    Ja, jeg kan heller ikke vente med at komme rigtigt i gang. Støvsuger i øjeblikket nettet for at finde mini murstenstapet i den helt rigtige lyse farve ;)
    KH Marie

    SvarSlet

Tak din kommentar, den luner!
- det er skønt at følge med i, hvem der kigger forbi :-)